ED KERNS   DIGITAL PAINTINGS

2015.02.16 - 2015.02.28 [ 1F Ami 2F Kanoko ]

エド ケルンズ

Ed Kerns New Paintings
エド  カ-ンズ ニューペインティング

*当初、作家の氏名をエド  ケルンズといたしましたところ、その表記は間違っているのではないか、とご指摘を頂きました。
作家本人に、氏名の音声発音を送ってもらったところ、日本語では、エド・カーンズと表記するのが適切ではないかという結論に至りました。(2015/2/15)

 

“We should be exploring consciousness at the neural level and higher, where the arrow of causal analysis points up toward such principles as emergence and self –organization.”

Michael Shermer

I have a deep interest in paintings that “paint themselves’.  In these works, successive layering of recurring patterns produces complex visual structures.  From the combination of simple visual patterns complex structures emerge with often un-anticipated forms.  These forms are combined in transparent layers using patterns that occur on all scales throughout the natural world.  I use computational methods combined with traditional materials to produce these images. The other direct influence in this work is my abiding interest in neuroscience and the construction of vision in the brain. I am drawn to how we mix iconic imagery with the actual process of sight.

In no small part I am indebted to Chun Wai Liew and Elaine Reynolds for their insights and comments about this work.

エド・カーンズ新作絵画展        2015/2/16-2/28 Gallery AMI-KANOKO

意識について知ろうとすれば神経組織以上の高度なレベルで探らねばなるまい。だが、そこで意識がどんなふうに生まれたかという問題を追ったところで、せいぜい見つけられる原理は、予測不能な進化の結果であり自己組織化の帰結であるといったたぐいのものでしかない。

マイケル・シャーマー

 

「みずから描く」絵に、いまのわたしは夢中だ。ご覧のとおりの絵のなかでは、パターンの出現が繰りかえされ、出現したパターンが集まって層を成し、その層が幾重にも重なって、錯綜した視覚構造を生みだしている。単純な視覚パターンが結びついて、当然な進化結果のように複雑な構造が生まれている。しかしその視覚構造はしばしば、当然とはほど遠い、思いもかけない形態を示すのである。そういった形態が繋がって、向こう側の透けて見える層がつくられているわけだが、その層で用いられているパターンそのものは、拡大縮小のいろんなサイズで、自然界のあらゆるところに見つけることができる。わたしはコンピューター・システムと従来の素材を一つに併せて使い、こうしたイメージを生みだしている。もう一つ、この仕事にそのままの形ではっきりと見てとれるわたしの関心は、長年、神経科学と脳内ヴィジョン構築に対して抱いてきたそれであろう。外界の似姿、あるものを直ちにそれと気づかせるような、そのものの図像と、ものを見る実際のプロセスと。互いに無関係なはずの両者に、わたしたちはどう折り合いをつけているのだろうか。そこにわたしは興味を引かれている。

チヨン・ウェイ・リュウとイレイン・レノルズからは大きな恩恵にあずかった。二人の見通しの利いた目と、心にうったえる言葉によって、この仕事ができた。

*チヨン・ウェイ・リュウ:コンピュータ・サイエンスを専門とするラフィエットカレッジの准教授

*イレイン・レノルズ:生物学と神経科学を専門とするラフィエットカレッジの准教授

 


Ed Kerns

略歴

1967

B.F.A.

The  Richmond Professional Institute

virginia Commonwealth University

(Art Achievement Key given to top senior in fine arts)

1969

M.F.A.

The Maryland Institute, College of Art

Hoffberger School of Painting (Hoffberger Fellow)

ONE PERSON EXHIBITIONS

1972

“Ed Kerns,” A. M. Sachs Gallery, New York, New York

1974

“Ed Kerns, Paintings,” Rosa Esman Gallery, New York, New York “Ed Kerns,” A. M. Sachs Gallery, New York, New York

1975

“Ed Kerns,” Rosa Esman Gallery, New York, New York

1976

“Ed Kerns, Paintings,” Rosa Esman Gallery, New York, New York

1977

“Ed Kerns, Paintings,” Rosa Esman Gallery, New York, New York
“Ed Kerns, New York,” Suzette Schochet Gallery, Newport, Rhode Island

1978

“Ed Kerns, New Paintings,” Rosa Esman Gallery, New York, New York

1979

“Ed Kerns,” Rosa Esman Gallery, New York, New York

1980

“Ed Kerns, Paintings,” Rosa Esman Gallery, New York, New York
“Ed Kerns, Paintings,” VanWickle Gallery, Lafayette College, Easton, Pennsylvania

1981

“Ed Kerns,” Recent Paintings,‖ Rosa Esman Gallery, New York, New York

 1982

“Ed Kerns, Recent Paintings,”Morris Gallery, The Pennsylvania Academy of the Fine Arts, Philadelphia, Pennsylvania

1983

“Ed Kerns, Paintings,” Rosa Esman Gallery, New York, New York

1984

“Ed Kerns, Drawings,” The Painted Bride Arts Center, Philadelphia, Pennsylvania

1986

“Ed Kerns,” Cedar Crest College, Allentown, Pennsylvania

1987

“Ed Kerns,” Rosa Esman Gallery, New York, New York

1989

“Ed Kerns,” William Paterson College, Ben Shahn Galleries, Wayne, New Jersey

1994

“Ed Kerns, New Paintings,” M-13 Gallery, New York, New York

1995

“Ed Kerns, Small Works: Project Room,” M-13 Gallery, New York, New York

1997

“Ed Kerns, New Paintings,” M-13 Gallery, New York, New York

2003

“Ed Kerns, Digital Images”, Ahlum Gallery, Easton, PA,

2005

“Ed Kerns, New Paintings”, Banana Factory, Bethlehem, PA

2007

“Word, City, Mind: A Universal Resonance”, a collaborative exhibition in homage to the mutual value of artistic and scientific modeling which focused on the “Moti Mentali” of large and small patterns labeled by Da Vinci as “The Universal Law of Matrices”. Ed Kerns, Elizabeth Chapman, and Elaine Reynolds © 2007 Muhlenberg College.

2008

“Word, City, Mind: A Universal Resonance”, a collaborative exhibition in homage to the mutual value of artistic and scientific modeling which focused on the “Moti Mentali” of large and small patterns labeled by Da Vinci as “The Universal Law of Matrices”. Ed Kerns, Elizabeth Chapman, and Elaine Reynolds © 2007 Skillman Library, Lafayette College.

2009

“Computation, Vision, Emergence”, Ed Kerns ・Chun Wai Liew, October 19 – December 11, 2009, Williams Visual Arts Building.

Ed Kernsdetail

EXHIBITION PHOTOS